DIREKTÖR JACQUES DOILLON RODIN


 


 



↓↓↓↓↓↓


onwatchly.com


??????



 


 


 


info - Auguste Rodin (1840-1917), människan av folket, autodidakt och revolutionär skulptör - den mest lysande i sin tid. Vid 42 möter Rodin Camille Claudel, en ung kvinna som är desperat att bli hans assistent. Han erkänner snabbt henne som sin mest skickliga elev och behandlar henne som ett jämlikt i skapande frågor



Utgivningsdatum - 2017


Star - Izïa Higelin, Vincent Lindon


Genre - Romantik


119 Mkr


 


Ameblo.jp/penkotai/entry-12464589977.html. Filmen "Rodin" kunde förmedla en flerskiktsbild av livet som det är; inte alltid vacker och slät, men fragmenterad och grov. Ju närmare tittaren kom till huvudpersonerna, var det möjligt att känna sina personliga agonier. För mig följde filmen väldigt nära hur Rodin presenterade sina skulpturer i all sin köttighet.
Åtgärden var främst superb, men för mig spelade Lindon sin roll. Cinematografi var helt vacker och musiken passar den övergripande atmosfären. Jag skulle ha velat ha sett lite mer fokus på Camille Claudel, porträttad Higelin, men hon förtjänar självklart sin egen film. Slutet var helt utmärkt.


 


 


مشخصات

تبلیغات

محل تبلیغات شما
محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

Taksoo Group تا آخرین نفس دوستت دارم Pamela خآطرآتِِ هر روز , دوست دآشتنت! اخبار تکنولوژی دنیا اینجا؛ دنیای من دانشکده فایل مهندس محمدرضا صادقی شــــــهدای گــرامی فراشــبـند